Lurer du på hvordan du kan sette sammen et sunt plantebasert kosthold?

Når du kutter ut kjøtt og/eller andre animalske produkter er det viktig at disse erstattes med matvarer som inneholder tilsvarende næringsstoffer. Det kan være nyttig å få hjelp denne i prosessen, slik at man sikrer inntak av viktige vitaminer og mineraler i riktig mengde. Her kan jeg hjelpe deg!

brooke-lark-289769-unsplash.jpg

Et godt sammensatt plantebasert kosthold tilfører alle næringsstoffer, er helsebringende og kan beskytte mot flere livsstilsykdommer!

Vegetarkost er forbundet med lavere risiko for blant annet overvekt, hjerte- og karsykdommer, diabetes og kreft. En balansert og variert vegetarkost egner seg for folk i alle livsfaser, inkludert under svangerskap, ved amming, i spedbarnsperioden, for barn og unge og for idrettsutøvere
— Helsedirektoratet

Om meg:

Johansen, Nina-sort_hvitt-bred.jpg

Jeg er ernæringsrådgiver med mastergrad i samfunnsernæring og videreutdanning innen plantebasert ernæring. 

Jeg kan hjelpe deg med å sette sammen kostholdet ditt slik du får maksimalt utbytte av å spise plantebasert.

Les mer om kostveiledning her:

Jeg har også skrevet boken Plantebasert kosthold sammen med lege Tanja Kalchenko, en av Norges fremste eksperter på plantebasert ernæring. Boken tar for seg alt du trenger å vite om å spise plantebasert både teoretisk og praktisk. Den inneholder også 33 sunne, enkle oppskrifter laget av flinke Mari Hult. Boken lanseres i september 2019.

Plantebasert kosthold - Hvorfor du bør spise grønnere og hvordan du gjør det i praksis.  Kvalitetsikret informasjon om ernæring for vegetarianere, veganere og de som spiser mindre animalske produkter enn i et tradisjonellt norsk kosthold.  Boken tar også for seg tilpassning til forskjellige grupper som gravide, ammende, barn i ulike aldre og ungdom etc.

Plantebasert kosthold - Hvorfor du bør spise grønnere og hvordan du gjør det i praksis.

Kvalitetsikret informasjon om ernæring for vegetarianere, veganere og de som spiser mindre animalske produkter enn i et tradisjonellt norsk kosthold.

Boken tar også for seg tilpassning til forskjellige grupper som gravide, ammende, barn i ulike aldre og ungdom etc.

 

Siste blogginnlegg